ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
eurolife-728x90-1gif
Home Marketing & Sales

Η Επένδυση υπό Αβέβαιο Μέλλον: Η Περίπτωση Διαδοχικών Αποφάσεων Επένδυσης

Στην οικονομική ζωή μιας επιχείρηση σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει η “κατάσταση της ηρεμίας”

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
10/07/2020
in Marketing & Sales
A A
space-grey-ipad-air-with-graph-on-brown-wooden-table-insurancedaily

Photo by Burak K from Pexels

Share on Facebook

Η αβεβαιότητα στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων συνδέεται άμεσα με την ατελή γνώση των μεταβλητών που το συνθέτουν όπως κλιματικές μεταβολές, τεχνολογικές ανατροπές, ανθρώπινος παράγοντας, ελλιπής πληροφόρηση κ.λπ.

Δηλαδή, είναι η περίπτωση στην οποία τα ενδεχόμενα μελλοντικά γεγονότα είναι αόριστα και αδύνατον να υπολογιστούν.

Γράφουν οι Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Βασιλική Ακαδημία Οικονομικών και Χρηματοοικονομικών, Βασιλική Ευρωπαϊκή Ακαδημία των Διδακτόρων Πολυτεχνείο Κρήτης & Audencia Business School, France και Υπ. Διδάκτορας Μαριάννα Εσκαντάρ, Μέλος του Εργαστηρίου Financial Engineering, Πολυτεχνείο Κρήτης

Διαβάστε Επίσης

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Διάκριση του Καθηγητή Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Ζοπουνίδη

Nov 13, 2024
Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Τεχνητή Νοημοσύνη και ESG

Oct 8, 2024

Στην οικονομική ζωή μιας επιχείρηση σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει η “κατάσταση της ηρεμίας” συνεχώς υπάρχουν μεταβολές είτε προέρχονται από το μακροοικονομικό ή από το μικροοικονομικό περιβάλλον και μπορούν να επηρεάσουν άμεσα μια επενδυτική απόφαση. Έτσι ο μάνατζερ καλείται να δημιουργεί προβλέψεις, να πάρει αποφάσεις και να διαχειριστεί κατάλληλα τους κινδύνους που προβλέπονται και μη (βλ. Βασικές αρχές Χρηματοοικονομικού Μάνατζμεντ, Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, 2013).

Περιπτώσεις διαδοχικών αποφάσεων επένδυσης

Όταν μια επιχείρηση πραγματοποιεί μια επένδυση εισέρχεται σε μια διαδικασία μη αναστρέψιμη, τα κεφάλαια που επενδύθηκαν δεν γυρίζουν πίσω. Έτσι, οι μάνατζερ κατέχουν ένα σπουδαίο ρόλο και πρέπει με κάθε μέσο που διαθέτουν να μειώσουν το κίνδυνο αποτυχίας της επένδυσης. Στην περίπτωση που πρέπει λοιπόν που πρέπει να παρθούν διαδοχικές αποφάσεις για μια επένδυση, πολύ χρήσιμη μέθοδος είναι τα Δένδρα Αποφάσεων.

Η βασική ιδέα των Δένδρων Αποφάσεων είναι να χωρίσει ένα σύνθετο πρόβλημα σε επιμέρους προβλήματα, με αυτό τον τρόπο το πρόβλημα γίνεται πιο εύκολο ως προς την επίλυση του με σκοπό να βρεθεί η βέλτιστη λύση του αρχικού προβλήματος. Ένα πρόβλημα αξιολόγησης για επενδύσεις χωρίζεται σε τρία βασικά βήματα, πιο συγκεκριμένα:

  1. Αρχικά, δημιουργούνται παραλλαγές του προβλήματος. Δηλαδή, είναι η διαδικασία πρόβλεψης των πιθανών συνεπειών και εξακρίβωσης περιορισμών που θα μπορούσαν να συμβούν.
  2. Στο επόμενο βήμα, ακολουθεί η ποσοτικοποίηση της συλλογιστικής κρίσης του αποφασίζοντα, με πιο απλά λόγια εδώ ο αποφασίζοντας καλείται να προσδιορίσει τις πιθανότητες για τις διάφορες πιθανές συνέπειες των αποφάσεων.
  3. Τέλος, μετά από μια διαδικασία που ονομάζεται “επιστροφή προς τα πίσω” ο αποφασίζοντας είναι σε θέση να αξιολογήσει τις εναλλακτικές προτάσεις του αρχικού προβλήματος και να εξακριβώσει ποια είναι καλύτερη παραλλαγή της επένδυσης.

Η μέθοδος του δένδρου αποφάσεων

Η διάρθρωση ενός δένδρου αποφάσεων είναι η ακόλουθη (Σχήμα 1):

Για την καλύτερη κατανόηση της διαδικασίας, ακολουθεί ένα παράδειγμα:

Η επιχείρηση Α θέλει να εξετάσει την πιθανότητα να επεκτείνει την παραγωγική της διαδικασία αναπτύσσοντας μια νέα παραγωγική μονάδα. Μετά από μια πρώτη ανάλυση που έγινε για τις συνθήκες της αγοράς αλλά και μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε για την νέα πειραματική μονάδα, η επιχείρηση Α επιθυμεί να προχωρήσει την επένδυση.

Το κύριο θέμα της επιχείρησης για αυτή τη νέα επένδυση είναι εάν πρέπει να γίνει μεγάλη μονάδα παραγωγής ή μικρή.

Το παρακάτω διάγραμμα (Διάγραμμα 1) παρουσιάζει τις τρεις κύριες φάσεις της διαδικασίας απόφασης.

Οι πιθανότητας για τη ζήτηση των προϊόντων έχουν εκτιμηθεί ως εξής:

  • Μεγάλη ζήτηση 50%
  • Μέτρια ζήτηση 30%
  • Μικρή ζήτηση 20%

Το διάγραμμα 2 παρουσιάζει τις δύο παραλλαγές:

Δεδομένα του προβλήματος:

Ο αποφασίζων διαθέτει όλα τα δεδομένα για να λύσει το πρόβλημα. Οφείλει λοιπόν να πάρει την πιο ικανοποιητική απόφαση για την επιχείρηση. Έτσι, πρέπει να εκτιμηθεί η μαθηματική ελπίδα των κερδών που συνδέονται με κάθε μια από τις αποφάσεις. Τέλος, επιλέγεται η μαθηματική ελπίδα με τα μεγαλύτερα κέρδη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα:

Η απόφαση που θα παρθεί είναι η κατασκευή της μεγάλης μονάδας παραγωγής.

Όμως, για την επένδυση της μεγάλης μονάδας παρατηρείται ότι οι παρούσες αξίες κυμαίνονται από 4070000 μέχρι -4070000 ευρώ. Ενώ στην περίπτωση της μικρής μονάδας το εύρος είναι από 550000 μέχρι -770000 ευρώ. Εφόσον λοιπόν οι απαιτούμενες επενδυτικές προτάσεις είναι διαφορετικές, πρέπει να προσδιοριστεί ο κίνδυνος της κάθε μιας.

Από την εφαρμογή των τύπων:

προκύπτει ότι η μεγάλη μονάδα έχει συντελεστή μεταβλητότητας 5,5 ενώ η μικρή μονάδα έχει 2,519. Άρα μπορούμε να καταλάβουμε ότι αν κατασκευαστεί η μεγάλη μονάδα υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος.

Tags: MBA LibraryΚωνσταντίνος Ζοπουνίδης
new-cover-insurancegif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ